رد پای «تام کاتن» در ماجرای قتل سناتور سابق ایالت آرکانزاس
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۲۷۹۰
به گزارش مهر، گروه بین الملل: قتل مرموز دو سناتور سابق جمهوریخواه در ایالات متحده آمریکا، به تیتر اصلی رسانههای آمریکایی طی روزهای اخیر تبدیل شده است.
جسد سناتور «لیندا کالینز اسمیت» و سناتور «جاناتان نیکولاس» دو نماینده سنای آمریکا در فاصله زمانی تنها ۲ روز از هم توسط پلیس در منزلشان کشف شد.
لیندا کالینز اسمیت سناتور سابق ایالت آرکانزاس آمریکا، تا ابتدای سال ۲۰۱۹ آمریکا در سنای آمریکا حضور داشت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بنابر این گزارش؛ جسد جاناتان نیکولاس سناتور ۵۳ ساله ایالت اوکلاهاما نیز در حالی پیدا شد که جای چند گلوله در بدن او به چشم میخورد.
نکته آنکه؛ پلیس آمریکا هنوز در خصوص چرایی قتل دو سناتور سابق حزب جمهوریخواه اظهار نظر نکرده است، اما این مسئله به عنوان یک سوژه جنجالی، در فضای شبکههای اجتماعی داخل آمریکا تبدیل به یک بحث مورد مناقشه شده، تا جایی که بسیاری از فعالان این شبکه از طیفهای مختلف، آن را تصادفی ندانسته و به حدس و گمانه زنی پیرامون آن پرداخته اند.
یکی از افرادی که نامش به عنوان یکی از سرنخهای ماجرای قتل لیندا کالینز اسمیت مطرح شده، «تام کاتن» سناتور فعلی ایالت آرکانزاس از حزب جمهوریخواه است که ماجرای ورودش به سنا به دلایل متعددی با حاشیههای بسیاری همراه بود.
بنابر اظهار بسیاری از کاربران شبکههای اجتماعی آمریکا، تام کاتن با کالینز اسمیت به خوبی آشنا بود، به ویژه آنکه کالینز اسمیت با او اختلافات پررنگی داشت.
یکی از این اختلافات به حواشی مربوط به حضور کاتن در عرصه رقابتهای انتخاباتی سنا در ایالت آرکانزاس باز میگردد، جایی که کاتن با یک دوپینگ استثنایی و بی سابقه توسط لابیآیپک با رقمی حدود ۴.۵ میلیون دلار، توانست پیروز از این کارزار خارج شده و به مجلس سنا راه یابد.
این اختلافات اما به همین جا ختم نشد و بعدها در مسئله دیگری بروز جدی تری پیدا کرد. ماجرا از این قرار بود که برخی رسانههای آمریکایی به اسنادی دست پیدا کرده بودند که نشان میداد کمک بی سابقه آیپک به کاتن برای ورود به سنا، از یک سناریوی هدفمند و از پیش طراحی شده برای دسترسی به محتواهای محرمانه کمیته اطلاعات سنای آمریکا پیرویمی کرده است.
کالینز اسمیت به کمک این اسناد، متوجه این موضوع شده بود که کمک مالی بی سابقه آیپک به تام کاتن برای پیروزی در انتخابات و ورود به سنا، توسط «شلدون آدلسون»کازینودار معروف یهودی و حامی مالی تندروهای صهیونیست به سفارش «جرد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» صورت گرفته تا او با ورود به کمیته اطلاعات سنا، اسناد و محتوای مد نظر موساد را از طریق همسرش «آنا پکهام» به سازمان جاسوسی رژیم صهیونستیمنتقل کند.
بنابر این گزارش؛ این شواهد و مدارک نشان میدهد که آگاهی کالینز اسمیت به عنوان رقیب انتخاباتی سناتور تام کاتن در ایالت آرکانزاس از این رسوایی بزرگ، بعد از ماجرای پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ که بازرس «رابرت مولر» مسئولیت پیگیری آن را به عهده دارد عملاً میتوانست ترامپ و تیم او را با بحران و رسوایی به مراتب بزرگتری مواجه کرده و رئیس جمهور جنجالی آمریکا را به دومین رئیس جمهور تک دورهای این کشور، پس از «ریچارد نیکسون» تبدیل کند، لذا چارهای جز حذف فیزیکی او متصور نبوده است.
منبع: الف
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نیاز به سرگرمی سالم برای مخاطب/ سعید ابوطالب «سناتور» را میسازد
نهمین قسمت از برنامه «کافه نقد» با اجرای مهران دهنمکی، به تحلیل محتوایی رئالیتیشو «پدرخوانده» پرداخت. سعید ابوطالب؛ کارگردان، نویسنده و تهیهکننده این رئالیتیشو، هادی مومنی؛ فعال رسانهای و عباس گل؛ روزنامهنگار مهمانان این برنامه بودند.
ابوطالب در ابتدای این برنامه گفت: بازیهای نقش منفی یا بازیهای دورهمی به ویژه مافیا، قبل از اینکه وارد شبکه نمایش خانگی شوند، مردم آنها را در خانههایشان یا در دورهمیهایشان بازی می کردند. این مدل رئالیتیشو در ابتدا توسط یکی از پلتفرمها به من پیشنهاد شد. من آن را دوست نداشتم زیرا آن را بلد نبودم و فکر نمیکردم بتواند چیزی به مخاطب عرضه کند.
وی اضافه کرد: ما نیازمند سرگرمی سالم برای مخاطب هستیم اما آن سرگرمی حتما باید حاوی پیام باشد. درباره این بازی تحقیق کردیم و متوجه شدیم که میتوانیم آن را هنجاری و خانوادگی کنیم. البته هنجاری از این جهت که ادبیاتی برای بازی ایجاد کنیم. من چند مدل از این بازی را تحت عناوین «شبهای مافیا»، «ارتش سری»، «ضد» و «پدرخوانده» ساختم؛ بهعلاوه برنامهای به نام «سناتور» را طراحی کردیم که دو ماه دیگر آماده تصویربرداری خواهد بود.
در ادامه، عباس گل گفت: باید کار را در دو بعد فرم و محتوا بررسی کرد. در بحث فرم، مخاطب کار را پس نمیزند و یک کار استاندارد و خوشساخت میبیند اما در بخش محتوا باید تبعات آن را در نظر گرفت. مثلا از یک مدل محتوا همزمان چند کار پخش میشود و این اتفاق مخاطب را اشباع میکند. مساله دیگر این است که فضا بیش از حد لاکچری است درصورتی که نیازی نبود.
تهیهکننده و کارگردان «شبهای مافیا» راجع به انتخاب مخاطب برای دیدن محتواها در تلویزیون و سکوها گفت: برنامهها در صداوسیما به این شکل است که مخاطب تلویزیون را روشن می کند، برنامه یا سریال مورد علاقهاش را تماشا میکند و بعد آن را خاموش میکند. اما در نمایش خانگی مخاطب باید اشتراک بخرد زیرا بخش خصوصی است. مخاطب در یک فضای آزاد حق انتخاب دارد. این جریان آزاد برنامهسازی است و به جای تنظیمگری باید تشویق کرد.
هادی مومنی نیز در ادامه این مباحث افزود: درباره آثاری از این دست یک نوع نقد رایج در فضای عمومی وجود دارد. حتما به گوشتان خورده که مافیا بهعنوان یک پیام و اثر در دلش ترویج دروغ و فریبکاری دارد.
«مافیا» یک بازی روانشناسانه است
ابوطالب درپاسخ به این نوع نقدها توضیح داد: بله این اولین نقد محتوایی بود که به این بازی وارد شد. این بازی، یک بازی روانشناسانه بوده است. کاربردهای روانشناسانه دارد. در این بازی آدمبدها یکسوم آدمخوبها هستند. آنهایی که دروغ میگویند آدمبدها و آنهایی که راست میگویند آدمخوبها هستند. درواقع ما دروغ نمیگوییم بلکه سعی میکنیم دروغ را از راست تشخیص دهیم.
وی ادامه داد: ما انتظار داریم که یک جهان انتزاعی مانند کشتی دزدان دریایی یا انبار قاچاق مافیای سیسیل بسازیم زیرا میخواهیم همزاتپنداری صورت نگیرد. بازیگران جلوی دوربین نقششان را بازی و پشت صحنه با همدیگر روبوسی میکنند. نمیخواهیم بازیگران لباس ایرانی-اسلامی داشته باشند
تهیهکننده «پدرخوانده» افزود: ایراد میگیرند که چرا لباس ایرانی-اسلامی ندارند، ما نمیخواهیم داشته باشند. حتی روی اسم کاراکترها نیز اسامی سینمایی گذاشتهایم. از طرف دیگر این تغییر برای مخاطب، جذاب است. ما رئالیتیشو هستیم زیرا متن نداریم. محتوا و خط فکری داریم. میدانیم کجا میرویم. البته تعدادی از پلتفرمها هم از این برنامه میسازند اما به بازیگر متن میدهند تا وایرال شود. در صورتی که متننویسی با ذات رئالیتیشو مغایرت دارد.
آثاری مانند «پدرخوانده» به مخاطب وفادار بوده است
مومنی در بخش دیگری از صحبتهایش با بیان اینکه وقتی به تاریخ سینما برمیگردیم گویی دوگانهای بین آثاری که وفادار به واقعیت بودهاند و آثاری که جهان تخیلی را بازتاب میدهند، وجود داشته است، سپس خاطرنشان کرد: در سینمای امروز ایران با دو نوع اثر روبهرو هستیم. یکی آثاری که توسط نهادها ساخته می شوند و عموما بودجههای کلان دارند اما نتواستهاند مخاطبان زیادی را جذب کنند. طیف دیگر آثار طنز هستند. در واقع ما دو جریان اصلی در سینما داریم. سینمای محتواگرا و سینمای طنز. خارج از این جریان دیگری نمیبینیم.
وی ادامه داد: نگاه برخی منتقدان این است که آثار طنز با تمام ضعفهایی که دارند، به روح هنر نزدیک هستند؛ زیرا در آنجا مساله سرگرمی و مخاطب اهمیت دارد. ما این اتفاق را در نمایش خانگی میبینیم. در واقع نمایش خانگی معطوف به مخاطب است. به نظر من آثاری مانند «پدرخوانده» به مخاطب وفادار بودهاند زیرا مخاطب منفعل نیست. در واقع ما با فعلیت مخاطب روبهرو هستیم یعنی اثر طوری ساخته میشود که مخاطب بهعنوان بخشی از اثر وارد آن شود تا خودش جهان معنا و تداعیها را بسازد.
ابوطالب سپس درباره رده سنی این برنامه مطرح کرد: ما درخصوص رده سنی مقاومتی نداریم. هرچند تاکنون تذکری از این بابت به ما داده نشده است. زمانی که ما تصمیم میگیریم فصل جدید برنامه را بسازیم به نظرات مخاطبان مبنی بر اینکه کدام بخشها را دوست داشته و کدام بخشها را نداشتهاند، توجه میکنیم. زمانی که مخاطب احساس کند ما به نظر او اهمیت میدهیم، با ما همراه میشود همچنین اینکه سینما هم به برنامههای محتواگرا و هم به برنامههای سرگرمکننده احتیاج دارد.
برنامه «کافه نقد» با اجرای مهران دهنمکی و با هدف نقد و تحلیل سریالها و برنامههای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، پنجشنبهها ساعت ۱۸:۳۰ از رادیو نمایش پخش میشود.
منبع: خبرگزاری ایرنا